luni, 25 februarie 2013
Pe forumuri și nu numai, se remarcă și opinii în favoarea tezei că militarii au, într-adevăr, pensii nesimțite și, mai ales, nemeritate, opinii ce merg în deplină concordanță cu cele ale comandantului Forțelor Armate și președinte al Consiliului Suprem de Apărare a Țării și președintele României de astăzi, domnul Băsescu Traian, care are o părere foarte proastă despre militari, în general, și despre ofițeri, în special.
În contextul acestei discuții publice, vă propun o epistolă a unui militar român, adresată concetățeanului său, tot român, dar civil.
Dragă Civilule,
Știu că ai fi vrut să fii ca mine și, pentru că nu ai putut, acum, la pensie, vrei să fiu eu ca tine. Însă, nu se poate, pentru că noi am fost și suntem diferiți, așa cum doi frați sunt diferiți, chiar dacă au fost făcuți de aceiași mamă și din același tată și chiar dacă se iubesc unul pe altul, ca frații.
Când am ales să mă înscriu la liceul militar, știam că voi avea parte atât de casă și masă gratuite, cât și de școală de cea mai bună calitate posibilă. La fel, știai și tu același lucru. Faptul că nu ai venit să fii coleg cu mine de bancă înseamnă fie că nu ai vrut, în sensul că nu ți-au trebuit nici gratuitățile și nici învățătura oferite de Armată, fie că nu ai putut, în sensul că nu ai avut meritele necesare pentru admitere. În niciuna dintre aceste două situații, nu ai însă cum să te compari cu mine și să zici că am fost egali vreun moment. Dacă tu ai ales să mergi la un liceu mai bun și să te pregătești pentru o viață mai îndestulată decât îmi promitea mie milităria, cinste ție!
Dacă ai rămas mai modest decât mine, asta este! Nu ai de ce să fii invidios. Nu ai putut mai mult.
Când am ales să merg la o școală militară, cum le zicea pe vremea aceea, știam că voi primi casă și masă gratuite, dar și o mică soldă, alături de instruirea necesară formării mele ca ofițer. Mai știam că, pentru a avea studii superioare, va trebui să muncesc mai mult de cinci ani ca locotenent și locotenent major, să cresc în ierarhia militară și să îndeplinesc anumite condiții profesionale care să mă califice pentru a studia în Academia Militară, cum îi zicea pe atunci instituției de învățământ superior militar. Și mai știam că prima mea soldă ca ofițer va fi mai mare decât salariul mediu pe economie. La fel știai și tu. Dacă ai ales să nu fii coleg cu mine de pluton în școala militară, să facem împreună instrucție de dimineața până seara iar, uneori, și noaptea, și să învățăm meseria armelor la clasă, fie nu ai vrut, fie nu ai putut. Dacă ai ales să te pregătești în facultate sau într-o școală civilă care să îți dea o meserie mai bună decât cea a armelor și mai bine plătită, atunci cinste ție! Dacă ai fi vrut să fii la fel de bine plătit ca mine dar nu ai îndeplinit condițiile de pregătire, pentru că nu ai putut, atunci asta este! Nu ai de ce să fii invidios pe mine că eu am vrut și am putut.
Când am ales să fiu ofițer știam că nu voi putea fi și soldat, în același timp. Am făcut și eu instrucția soldatului, la vremea mea, în școala militară, dar apoi am devenit comandant și nu mai puteam fi, totodată, și executant. La fel, știai și tu că, dacă nu vei vrea sau nu vei putea să te faci ofițer, va trebui să faci armata ca soldat, fiindcă așa era pe vremea noastră. Deci, indiferent cât de grea sau de ușoară ți-a fost armata pe care ai făcut-o ca soldat, indiferent dacă ai învățat din serviciul militar ceva ce ți-a fost de folos în viață sau doar a fost o etapă urâtă și inutilă din existența ta, nu ai de ce să te compari cu mine, pentru că nu am fost egali. Eu eram comandantul iar tu subordonatul, pentru că așa a fost și este în armată. Iar tu știai asta dinainte de a ți se întâmpla.
Când am jurat să îmi apăr Țara chiar și cu prețul vieții, prin Țară înțelegându-te și pe tine, știam că bătea războiul la ușă, atât cel rece, cât și cel cald din Mediterană sau din Orientul Apropiat. La fel știai și tu, dar nu ai venit lângă mine, să apărăm Țara împreună, cu prețul vieții. Ai rămas mai departe civil și ai contat pe mine să mă ocup de treaba asta. Atunci parcă era bine că nu suntem egali. Și, parcă, solda mea, ceva mai mare decât salariul mediu pe economie, nu era chiar atât de mare încât să plătească prețul vieții tale. Pentru că, dacă era, ai fi venit lângă mine. Tot așa, nu ai fi zis că am o soldă nesimțită atunci când am scos oameni de sub dărâmături, la cutremur, ori de sub ape, la inundații.
De altfel, nu am auzit pe nimeni să zică despre militari că au solde nesimțite. Pentru că nimeni nu vrea să îi supere pe militari, atâta vreme cât este nevoie de ei în societate și ceea ce fac ei nu este la îndemâna oricui, fie că nu vor, fie că nu pot alții să facă ce fac ei, militarii.
Însă, dragă civilule, când eu, ofițerul, nu îți mai sunt de folos, când am ieșit „la pensie”, se schimbă treaba! De noi, ăștia, pensionarii, nu mai ai nevoie, nu-i așa? Și, parcă, ne plătești prea degeaba o pensie nesimțită. Și, în plus, ți se pare că trăim cam mult după ce am ieșit la pensie, la o vârstă mult prea fragedă.
Dacă ești cinstit cu tine însuți și dacă ți-a mai rămas un pic de rușine din aia ancestrală, din care este alcătuit mortarul construcției societale românești, atunci poate te oprești o clipă și asupra acestui adevăr, că noi doi nu am fost, nu suntem și nu vom putea fi niciodată egali, nici ca membri ai societății, nici ca pensionari.
23.02.13
Cu cele mai bune gânduri,
Ofiter român în rezervă sau în retragere
duminică, 24 februarie 2013
Penalul Gabriel Oprea si penibilii lui sustinatori
Reamintim tuturor cetatenilor
neatinsi de Alzheimer ca, in toamna anului 2010, declaratia domnului Ponta fata
de frauda comisa in Parlament prin promovarea de catre Roberta Anastase a asa
zisei Legi a sistemului unitar de pensii a fost urmatoarea: "A doua zi
dupa ce vom veni la putere vom abroga aceasta lege".
Astazi se chinuie toti
basistii de presa si liderii asociatiilor probasiste ale rezervistilor sa
declare legea minunata si pe Oprea sa-l transforme intr-un fel de gladiator
care ar fi luptat pentru binele militarilor. Vinovata ar fi doar aritmetica.
In realitate Legea
263/2010 nu este opera PDL-ului si a lui Basescu, ci a numitului Marian Sarbu
care a fost dat afara din PSD cu tot cu ea si din cauza ei. Ramas fara
"coledzi", acesta a intemeiat ilegal, un partid zis al
"generalilor", alaturi de alti traseisti, intre care Miki Spaga, generalii,
Izmana, Şpiţ, Fruntas si Colonelul Sacosa, strecurandu-i si lui Basescu ideea
ca prin transformarea noastra din pensionari militari in asistati social (Art.
6, al. 5 al Legii) se vor realiza economii de cel putin 42 milioane euro pe an.
Legea care a nemultumit toate categoriile de pensionari a declansat 6 luni de
scandal in Parlament, o motiune simpla impotriva numitului Oprea si o motiune
de cenzura impotriva Guvernului Boc. Un reprezentant al SCMD a fost cel care
l-a obligat, in Parlament, pe Gabriel Oprea sa declare ca asa zisele pensii
militare vor scadea cu sume intre 18 si 69%. La scandalul provocat de noi si de
opozitia de atunci, Legea a fost retrasa in iunie 2010 la Comisia pentru munca
a Camerei Deputatilor. In locul ei, Guvernul, adica numitii Boc si Oprea, au
emis prin asumare de raspundere, un rezumat numit Legea 119/2010 care a
desfiintat toate legile speciale de pensionare. Reamintim ca in toata aceasta
perioada doar SCMD a luptat in justitie si in strada, alaturi de pensionarii
civili, impotriva celor doua legi, fiind supusi, ca "nesimtiti", unui
atac mediatic fara precedent din partea oamenilor lui Boc si Oprea, in frunte
cu trambita numita Tiberiu Fratila. La 28 sept. 2010, Curtea de Apel Cluj a
decis ca retroactiva operatiunea de "Recalculare" aberanta din din
punct de vedere al principiilor de drept, legislatiei europene si Constitutiei
Romaniei, inceteaza executoriu. Domnii Oprea, Blaga, apoi Igas si George Maior,
trebuiau sa puna pixurile jos. dar n-au facut-o, mintind o tara intreaga ca
decizia impotriva HG 735/2010, care bloca ambele legi, n-ar fi "erga
omnes" ci doar pentru 7 persoane (in realitate si cele 7 persoane au fost
supuse ilegal recalcularii). Au continuat pe sest operatiunea devenita ilegala,
fiind convinsi ca vor castiga recursul la ICCJ. Rezultatul a constat in
emiterea, pe 27 decembrie 2010, a deciziilor ilegale, nule de drept, care i-au
distrus pe absolut toti rezervistii, indiferent de provenienta. Executand
ilegal o actiune sistata de Curtea de Apel, dl. Oprea a devenit penal alaturi
de camarazii sai de potlogarie. La 7 ianuarie 2011, avocatul SCMD a castigat
recursul la ICCJ, "Recalcularea" fiind definitiv inmormantata in Istorie.
SCMD a organizat mitinguri si marsuri in toata tara pe 24 ian. 2011, numai la
Bucuresti scotand in strada 15.000 de participanti. Sub amenintarea SCMD si sub
impactul deciziei ICCJ, veniturile militarilor rezervisti, ajunse de la 1 ian.
2011 "ajutoare sociale lunare", au revenit la cuantumul din dec.
2010, pentru intreg anul 2011, dar ilegal, fara acte justificative.
Ca sa scape de penal,
domnii Boc si Oprea, au emis in martie 2011, OUG 1/2011 care a avut ca obiectiv
legitimarea, prin operatiunea numita "Revizuire" a ceva ce nu mai
exista: deciziile de recalculare, nule de drept. Ulterior, penali pana la
capat, domnii Boc si Oprea au declansat si operatiunea numita "Regularizare",
stopata abia de USL in 2012. Fiind obligati sa ne dea banii inapoi in 2011,
numitii si-au pregatit terenul pentru lovirea noastra retroactiv din ian. 2012,
prin operatia de "Revizuire". La peste 50% din fostii militari si politisti,
urmau sa le scada veniturile, ceea ce s-a si intamplat. La jumatate din
ceilalti, urmau sa le ramana, pe alta baza de calcul, identice, ceea ce este o aberatie matematica.
In fine, la circa 25% urmau sa le creasca monstruos, pe doua criterii:
- Tintit, adica la "baietii nostri" cei care prin UNPR au sustinut regimul.
- Aleatoriu, ici colo, dupa o idee atribuita lui Basescu, mai ales la cei foarte in varsta si vaduvi, sau la subofiteri de marina si aviatie, pe motiv ca acolo, multitudinea de activitati invocate va incurca lucrurile.
Practic insa, in an electoral, dintr-o asa zisa
economie de 42 milioane euro pe an au reusit sa dea statului o gaura de aproape
1 miliard de euro. In toata aceasta perioada, dovedindu-se penal, dl. Oprea a
continuat sa ne furnizeze probe, publicand pe site-ul ministerului aberanta
lista a pensiilor care urmau sa creasca de la 1 ian. 2012 si care, in fapt, au
scazut. Va reamintesc, domnilor, ca trompeta domniei sale, Tiberiu Fratila,
avansat contraamiral pentru "credincioasa slujba", a mintit public si
in ceea ce ma priveste pe mine si pe dl. Valeriu Pricina ca ne vor creste
veniturile cu 8.5 milioane cand, in realitate, au scazut exact cu aceeasi suma.
Intelegem ca astazi se incearca scoaterea la vopsea
a numitului Gabriel Oprea, dar nu se poate, pentru ca Legea i-a apartinut, el a fost
ordonatorul principal de credite, el este semnatarul probelor pe care le avem
pentru justitie (deciziile de recalculare nule de drept), el a fost cel care
ne-a mintit oficial pe site-ul MApN. El este in spatele minciunilor folosite si
astazi ca au scazut doar veniturile celor cu vechime incompleta (in realitate
toti suntem declarati iesiti la limita de varsta si au fost facute tandari si
veniturile celor cu 46 de ani de armata, inclusiv cu 3 ani de front si 7 de
prizonierat, trecuti la conditii normale), ca cei discriminati suntem doar
6000, 7000, 20.000, 27.000, etc. cand, de fapt, suntem majoritatea. dar bazele
de date au fost distruse pentru a a se ascunde potlogariile sub pres, asa cum
distruse au fost si dosarele noastre de contestatii (24.000 au fost descoperite
ca nedeschise si date la topit in urma cu 3 saptamani. In graba plecarii Oprea
a uitat sa repete ordinul de distrugere).
In aceasta situatie, ii
rog pe toti oamenii neatinsi de Alzheimer din Romania, sa nu dea curs
isteriilor de tip comunist, imprecatiilor si insultelor lansate de asistatul
social mason si agramat Mihai Iliescu,
cel care a pornit atacul la baioneta impotriva dl. Dobritoiu, care a lansat
proiectul legii redevenirii noastre statutare in pozitia de pensionari ai
statului, conform Pilonului II din legislatia europeana si racordarii noastre,
din nou, la veniturile activilor si la drepturile rezervistilor din toate
structurile identice ale tarilor mambre NATO. Ca pe mine ma insulta, este liber
sa o faca, dar nu voi permite nimanui sa scape nepedepsit pentru insulta adusa
celor care descopera potlogariile "hotilor care striga hotii", nu voi
permite nimanui sa scape nepedepsit daca ii insulta pe dl. General Dobritoiu si
pe d-nii ministri Mircea Dusa si Radu Stroe. In rest, numitul Mihai Iliescu
este liber sa organizeze cate sedinte PCR doreste, cu si fara participarea unor
utecisti sau pionieri nostalgici. Exista o dreptate imanenta si nicaieri nu
scrie ca numai noi, cei napastuiti, trebuie sa parasim "pe cale naturala
sistemul", cate "250 pe luna"
asa cum au hotarat d-nii Boc si Oprea! Si vom avea grija sa plateasca Oprea si
Igas, nu acarii Paun!
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea
DOGARU
vineri, 22 februarie 2013
Nebunia pensiilor militare
Dobriţoiu: Vicepremierul Gabriel Oprea, atentator la securitatea României şi a NATO!?
Generalul senator Corneliu Dobriţoiu, ex-ministru [liberal] al Apărării, putea să rămână pentru istoria vieţii politice cu imaginea unui om onest. Cu o importantă condiţie, valabilă pentru toţi cei care cred că fac politică. Să fie atenţi la ce şi cum vorbesc atunci când ni se adresează nouă, celor care ne-au cerut să-i votăm. Noi nu i-am votat ca, după ce ajung să decidă asupra destinelor noastre, să ne trateze ca pe nişte idioţi.
Potrivit agenţiei Mediafax, preşedintele Comisiei Senatului pentru Apărare, Corneliu Dobriţoiu, a ţinut să ne aducă la ştiinţă "recalcularea pensiilor militare s-a făcut neprofesionist, cu mari greşeli, iar statul trebuie să plătească 200.000 de lei în plus. (...) Statul trebuie să plătească o sumă care excede 200.000 de lei în plus”.
Cum trebuie să înţelegem “o sumă care excede 200.000 lei în plus”, poate fi o chestiune care ţine de cunoştinţele de limbă română sau de respectul pe care senatorul, general şi ex-ministru, actualmente preşedinte de comisie parlamentară, îl nutreşte limbii oficiale a statului român. Limba, care dacă nu ne va contrazice, este şi limba maternă a autorului exprimării citate. Ambiguitatea exprimării, în acest caz dat, este mai mult un procedeu tactic decât o scăpare de virgulă. Deşi, într-o sentinţă, virgula poate face diferenţa dintre viaţă şi moarte.
Depăşind aspectul formei ştirii “de senzaţie”, pe fond constatăm că 200.000 de lei, adică cca. 45.000 de euro, nu reprezintă nici pe departe o “gaură în cer”, oricât de sărac ne-ar fi bugetul.
În faza următoare, după ce şi-a dat seama că, în avântul sau propagandistic, a spus o minciună mult prea gogonată, generalul ex-ministru al Apărării, calităţi care nu admit inexactităţi în reglarea tirului, pentru că, altfel, îţi bombardezi propriile trupe, revine şi, minune mare, iată ce afirmă din studioul postului B1 TV:
"C. Prisăcariu: (...) Aş vrea să lămuriţi un aspect, pentru că s-a vorbit de o pagubă de 200.000 de lei (...) lunar.
C. Dobriţoiu: Pagubă este mult mai mare. Eu am oferit doar o limită. Limita această generează anumite competenţe ale organelor de anchetă. (...) Din analizele din procesul de auditare rezultă că s-ar ridică la aproximativ 500.000 de euro pe lună.”
C. Dobriţoiu: Pagubă este mult mai mare. Eu am oferit doar o limită. Limita această generează anumite competenţe ale organelor de anchetă. (...) Din analizele din procesul de auditare rezultă că s-ar ridică la aproximativ 500.000 de euro pe lună.”
Să ne ţinem bine. Distanţa de la 45.000 la 500.000 e de peste 11 ori mai mare. Aşadar, cu ce scop şi cu ce obraz a purces preşedintele Comisiei Senatului pentru Apărare la acest război mediatic?
Chiar nu se ştie care este diferenţa în buget dintre valoarea pensiilor militare de serviciu anterior recalculării şi a cuantumului pensiilor rezultate în urma aberaţiilor, abuzurilor şi ilegalităţilor guvernului Partidului Democrat-Liberal? Pentru relevarea adevărului era suficientă o operaţie de aritmetică elementară, scăderea din valoarea pensiilor în plată a valorii pensiilor din luna anterioară aplicării noii reglementări.
Dacă s-a refuzat efectuarea acestei operaţii aritmetice elementare, înseamnă că ceva ni se ascunde. Înseamnă că puterea nu poate guverna decât la adăpostul unui secret. Un secret care, deşi ţine de guvernarea anterioară, îl apară. De ce, intenţionează să se folosescă de el?
Eu, precum şi toţi cei care am luat cunoştinţă de afirmaţiile generalului senator şi preşedinte al Comisiei de Apărare a Senatului nu avem cum să-i punem la îndoială autoritatea în materie şi să ne dăm cu părerea că nu ar şti ce spune, că nu erau 200.000 de lei, ci de euro, şi că în acest fel adevărul e mai aproape. Pe ce ne-am baza, decât pe surse de zvonuri?
Această pare a fi unica strategie a guvernării, care funcţionează. Stimularea zvonisticii prin absenţa informaţiilor oficiale. Membrii guvernului nu sunt purtători de cuvânt ca să ne ofere informaţiile de interes public la care suntem îndreptăţiţi. Ei când comunică fac politică. Adică ne amăgesc, ca să folosim un eufemism în locul verbului potrivit. După ei, purtătorii de cuvânt ar trebui să-i combată, aşa că tac.
O altă minciună gogonată care continuă să fie promovată şi consolidată ca adevăr în spaţiul comunicării publice este cea cu privire la imposibilitatea identificării veniturilor realizate de personalul militar, deoarece nu s-ar găsi actele doveditoare.(statele de plata aveau caracter secret de stat si au 15 ani durata de pastrare/arhivare conform procedurilor , deoarece nu erau luate in calcul la stabilirea pensiilor militare conform legilor in vigoare)
Cu intenţionată rea voinţă, autorii reglementărilor de “recalculare” a cuantumului pensiilor legal calculate la momentul curgerii dreptului la pensia miltară de serviciu au omis să menţioneze actele din care rezultă veniturile realizate de militari, altele decât statele lunare de plată. Acestea, într-adevăr, nu urmează militarul în decursul carierei sale, ci rămân în arhiva unităţilor din care s-au încasat soldele, primele, sporurile, indemnizaţiile şi eventual alte componente ale venitului lunar.
Este un fapt ce nu trebuie demonstrat că statul de plată nu este izvorul drepturilor salariale, ci doar dovada acordării acestora. În lipsa statelor de plată, era firesc să se caute izvorul drepturilor, documentele primare care au stat la baza întocmirii statelor de plată. Aceste documente primare (consemnate in OZU, cu termen de arhiva de 50 de ani)sunt ordinele de încadrare, numire, promovare, retrogradare în funcţie sau grad, de acordare a gradaţiilor de vechime, salariilor de merit, indemnizaţiilor de comandă, primelor, sporurilor etc.
Armata se întemeiază pe disciplină, rigoare şi precizie matematică şi în ceea ce priveşte “birocraţia” documentelor. Toate, dar absolute toate ordinele anterior menţionate sunt consemnate, strict cronologic, cu indicarea cuantumului bănesc al drepturilor cuvenite, în Fişa de evidenţă cadre şi, după caz, în Fişa de evidenţă a recompenselor şi pedepselor, piese ale Dosarului personal, care urmează militarul prin toate garnizoanele şi unităţile, aici fiind regăsite elementele pe baza cărora s-a calculat iniţial pensia militară de serviciu. Dacă statele lunare de plată nu au mai fost de găsit, în toate cazurile, dosarele personale, care nu se rătăcesc şi, dacă se deschid, oferă toate elementele unei corecte stabiliri a cuantumului veniturilor realizate. Un ordin din categoria menţionată se emitea obligatoriu în trei exemplare. Deci, aveau trei destinaţii, către trei structuri [Emitent, Personal, Financiar]. Aşa ceva nu era de negăsit!
O stenogramă a şedinţei unei comisii de specialitate a parlamentului anterior dovedeşte că cele menţionate erau cunoscute, că deputatul Nicolae Mircovici, ofiţer de carieră până în 1989, dar şi jurist, a pledat în sensul luării în considerare a documentelor primare de acordare a drepturilor băneşti. Realităţile s-au ignorat cu vădită rea credinţă, “cunoscându-se” că statele de plată “se mai rătăcesc…”. Aiurea! În prusaca birocraţie militară se regăseşte, oricând, până şi numărul ţigărilor, lamelor de ras şi acelor de cusut din cotele lunare ale soldaţilor.
Dar să vedem ce ne mai spune generalul senator:
"C. Dobriţoiu: (...) Auditul a fost necesar deoarece procesul de recalculare a pensiilor militare a adus nişte realităţi în sistem absolut anacronice: subofiţerii aveau pensii mai mari decât generalii. (...)”.
Aparent, cine îl aude şi nu cunoaşte cum s-au acordat gradele de general în nişte cazuri, cam multe ca să le putem considera particulare, îi va da crezare ex-ministrului Apărării.
Realităţile balcanice de la Bucureşti (consfintite prin legi ale statului inca roman)demonstrează cu totul altceva. Subofiţerul de la popotă, brancardierul de la spital, vivandiera regimentului, plutonierul de companie, frizerul, croitorul, cizmarul, ospătarul şi bodyguarzii nu ştiu cărui preşedinte, prim-ministru sau ministru au absolvit facultăţi prin corespondenţa, fiind trecuţi în corpul ofiţerilor. Apoi “merituoşii diplomaţi universitari” au fost promovaţi pe funcţii prevăzute cu grad de general, pe care l-au şi primit.
Asemenea minuni s-au întâmplat cât ai bate din palme. Când protectorii au ieşit din scenă, cei loviţi de noroc s-au trezit generali pensionari la 40 şi ceva de ani, fără vechime în serviciu, dar cu pensia stabilită pe baza ultimului salariu. Astronomic, dacă avem în vedere salariul minim. Evident că aceşti generali, în baza noilor reglementări, nu aveau cum să întrunească punctele de pensie adunate de plutonierul adjutant şef, în serviciu militar activ de la încorporare [la 18-19 ani] şi până la vârsta pensionării.
Între 15-20 de ani de “serviciu militar” privilegiat şi încheiat odată cu ieşirea din scenă a protectorilor politici şi 35-37 de ani vechime calendaristică efectivă, fără spor de grupă de muncă, a subofiţerilor din “talpa oştirii” este o mare diferenţa. Dacă avem în vedere generalii care şi-au început şi încheiat cariera militară în aceleaşi momente temporale cu subofiţerii respectivi, vom constata că acele “realităţi în sistem absolut anacronice: subofiţerii a[vea]u pensii mai mari decât generalii. (...)” nu există.
Generalul senator lansează, cu sistem de ochire electronic fără greş, o rachetă interpartinică devastatoare, dacă cele spuse se vor adeveri. Astfel, ne lasă să întrevedem o complicitate criminală, echivalentă cu un atentat de o extremă gravitate la adresa securităţii naţionale, implicit şi a securităţii Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord, al cărui autor ar fi predecesorul său la Apărare. Cităm:
Generalul senator lansează, cu sistem de ochire electronic fără greş, o rachetă interpartinică devastatoare, dacă cele spuse se vor adeveri. Astfel, ne lasă să întrevedem o complicitate criminală, echivalentă cu un atentat de o extremă gravitate la adresa securităţii naţionale, implicit şi a securităţii Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord, al cărui autor ar fi predecesorul său la Apărare. Cităm:
Corneliu Dobriţoiu: “(...) Am constatat că bugetul de achiziţii al Ministerului Apărării se îndreaptă către alte zone, ceea ce a generat şi generează serioase lacune privind creşterea capacităţii operaţionale a forţelor noastre armate, în calitate de aliat. România este un aliat al NATO la graniţa de Est a NATO, cu responsabilităţi deosebite din punct de vedere operaţional.
Jurnalist: Cum adică se îndreaptă spre alte zone?
Jurnalist: Cum adică se îndreaptă spre alte zone?
C. Dobriţoiu: Da... Sunt contribuţii care merg, în baza legii, la palierul de pensii private, în mod obligatoriu, 30%, şi acest proces este în creştere, şi 70% au mers către Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale. Chestiunea de fond este alta, că mie mi-a generat impresia că tendinţa a fost să crească pensiile pentru ca aceste donaţii să fie cât mai generoase. (...)”
Stimată opinie publică, mai sunt necesare comentarii? Ce face acest politician cu breton? Pune pensionarii militari pe jăratec, intoxică şi dezinformează cu inexactităţi, revine cu jumătăţi de adevăr, tot dezinformare se cheamă. Apoi, nesatisfăcut probabil de efecte, sesizează, pe cale publică orală, Parchetului de pe lângă ÎCCJ un prezumat atentat la securitatea României şi a Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord, ori uzează de o hiperbolă, ca figură de stil?
Corneliu Dobriţoiu şi Victor Ponta aveau la îndemână pârghia necesară de soluţionare a chestiunii în discuţie, în 24 de ore, fără a politiza-o. Nu au făcut-o, din luna mai până în luna decembrie 2012. Au amorsat-o şi au rostogolit-o. Dacă o rezolvau, mai puteau să se exhibiţioneze acum pe ecrane la talk show-urile televiziunilor tabloide?
Unul seamănă teamă, celălalt se erijează în salvator. Cea mai ieftină şi prăfuită reţetă de politicianism lipsit de scrupule.
Dă, Doamne, înţelepciune aleşilor noştri, oriunde ar vorbi!
gl.brg. (rez) Aurel I. Rogojan
luni, 18 februarie 2013
Mesajul presedintelui filialei Focsani
Va rog sa va precizati pozitia . Am adresat primul mesaj bunului meu prieten Liviu ca nu stiam cu cine sa incep dar trebuie sa va precizati pozitia in sindicat pentru a sti pe cine contam si cine mergem mai departe . Nu este nicio obligatie daca vreti sa mai ramaneti in sindicat sau nu. Este treaba fiecaruia, dar trebuie sa stim pe cine contam.
Stiu ca fiecare doreste sa aiba treburile rezolvate de catre altii dar nu se cam poate. Am spus si colegilor din Pitesti ca nu se poate rezolva nicio problema actionand individual - chiar daca individual inseamna o zona sindicala formata din de 4-5 filiale.
CITEZ ( daca stiti punctul de vedere al filialei Pitesti)
,, De acord cu dumneavoastra domnule colonel(r) Popescu Victor dar mai putin cu unele aspecte care mi se par iesite din sfera actiunilor sindicale civilizate. Legarea cu lanturi - ce mesaj doriti a transmite; greva foamei la care chemati adepti - unde vreti sa loviti si pe cine atacati.
Eu sunt adeptul unei miscari sindicale de proport ii dar pe baza unei planificari si pregatiri ca in cadrul ,,aplicatiilor tactice cu trageri de lupta" cand sincronizarea focului cu actiunea trupei trebuie sa fe facuta la secunda si metru de actiune. Daca o vom http://us-mg5.mail.yahoo.com/neo/launch?.rand=5l3dugenfnvl3#face haotic vom ramane ca si pana acum fara un rezultat corect sau poate usor raniti -adica sa ne doara tot pe noi - iar pe ei in.....Va recomand atentie si planificati actiunea cu colegii dumneavoastra din C D (vicepresedinti zonali) pentruca daca actionati singuri ( numai cei din zona MUNTENIA SUD) - singuri veti ramane si rezultatul va fi iarasi un mare , mare ----FAS.
A se intelege nu sunt adeptul statului cu mana in san dar nici nu doresc sa particip la actiuni de dragul prezentei si a noastra pe.... acolo pe undeva .
Daca dorim ceva pentu TOTI sa o facem cu totii dar sa stim ca vom avea un rezultat, iar daca o facem si vom dobandi ce ne va da cel mare si nu ce ne propunem -mai bine renuntam. Sper ca stiti ce faceti. Rog pe toti colegii di filiale sa actionam fara ca lumea sa ne arate cu degetul.'
Eu sunt adeptul unei miscari sindicale de proport ii dar pe baza unei planificari si pregatiri ca in cadrul ,,aplicatiilor tactice cu trageri de lupta" cand sincronizarea focului cu actiunea trupei trebuie sa fe facuta la secunda si metru de actiune. Daca o vom http://us-mg5.mail.yahoo.com/neo/launch?.rand=5l3dugenfnvl3#face haotic vom ramane ca si pana acum fara un rezultat corect sau poate usor raniti -adica sa ne doara tot pe noi - iar pe ei in.....Va recomand atentie si planificati actiunea cu colegii dumneavoastra din C D (vicepresedinti zonali) pentruca daca actionati singuri ( numai cei din zona MUNTENIA SUD) - singuri veti ramane si rezultatul va fi iarasi un mare , mare ----FAS.
A se intelege nu sunt adeptul statului cu mana in san dar nici nu doresc sa particip la actiuni de dragul prezentei si a noastra pe.... acolo pe undeva .
Daca dorim ceva pentu TOTI sa o facem cu totii dar sa stim ca vom avea un rezultat, iar daca o facem si vom dobandi ce ne va da cel mare si nu ce ne propunem -mai bine renuntam. Sper ca stiti ce faceti. Rog pe toti colegii di filiale sa actionam fara ca lumea sa ne arate cu degetul.'
Am incercat sa lamuresc unele lucruri privind pozitia noastra in sindicat si atitudinea fata de colegi. Cred ca nu prea am reusit si de aceea cred ca este momentul sa las locul altora care au mai multa putere de convingere. EU va salut .
In foarte multe comentarii se specifica faptul ca in sindicat au ramas doar cei ce au probleme cu pensia militara, sunt patimiti si furati. Cred ca domnul ,,iceparu’’ are dreptate dar numai intr-o oarecare masura. Dar il contrazic fara teama de a gresi . In sindicat sunt cei ce doresc un echilibru ca ,,armata'' de rezerva dar si cei ce doresc liniste in viitor. Astazi ai TU pensia mare, si eu mica. Dar maine .......? Cine stie ce intorsatura iau lucrurile. Vorba miresei din noaptea nuntii,, sa dea Domnul sa fiu fata mare macar in noaptea asta , dar....tare nu cred”. Asa ca.....hai sa vedem.
Prieteni va rog precizati-va pozitia pentru a sti cu cine mergem mai departe, pana unde si ce facem. Va asteptam joi 21 02 2013 la Cercul Militar - sala mica pentru a ne hotara ce facem mai departe.
duminică, 17 februarie 2013
LA SENAT
S-a dorit o intalnire cu ministrii apararii, internelor , directorul S R I (sau cum se numeste el) si cu reprezentanti decizionali din structurile care pastoresc pensiile speciale, ocupationale sau pe asistatii sociali dar in final a fost o intalnire cu niste ( cu exceptia domnului Dobritoi) indivizi care in acea zi trebuiau sa faca si ei ceva. Sindicaliştii filialelor menţionate s-au întâlnit cu domnul preşedinte Dobriţoiu Corneliu si cu reprezentanţi ai ministerelor care au ca obiect de activitate problematica pensiilor militare - secretari de stat de la Ministerul Muncii, Ministerul Apărării Naţionale, MAI, SRI. Discuţiile s-au purtat pe parcursul a aproximativ două ore având ca obiect principal intenţiile actualei conduceri în ceea ce priveşte pensiile militarilor.
In comentariile care circula pe paginile filialelor, in urma discutiilor purtate de asa numitul ,,grup de dialog’’ injghebat la nivelul SCMD( de fapt a fost un grup de initiativa fara teama - la nivel de cateva filiale – si care au vrut sa rezolve o problema majora pentru cei mai multi dintre noi). Cred ca la nivel central scmd nu a avut nici un merit pentru aceasta intrunire. De aceea in cadrul sedintei unii s-au trezit vorbind-discutii fara a spune nimic ( a se vedea PRICINA care nu a facut altceva decat sa ne dea o lectie despre… numai el stie despre ce, pentruca eu nu am inteles ce mesaj a dorit sa transmita- dar de fapt nu este prima data. Atat timp cat el este invatat sa vorbeasca pe bani este explicabil de ce nu transmite nici un mesaj). Nici nu stiu de ce, si daca a fost invitat. Initiativa intalnirii a fost a celor mentionati mai sus dar lucrarile au fost conduse de excelenta sa Dobritoiu – mie nu-mi este clar nici acum cine pe cine a invitat. In prima faza au vorbit aproximativ 30 minute cei ce au fost chemati nu cei ce au chemat.
Am crezut ca trebuia sa-i conspectez pentru ca ca voiau sa demonstreze ca deja stiau tot, si se minunau de ce am mai venit si noi pe acolo. Daca unii se lauda ca a fost un succes eu am sa fiu un pic mai realist si am sa explic cum au stat lucrurile.
Am intrat in sala la ora 09.30 pentru o activitate ce trebuia sa inceapa la 10.00 si care de fapt a inceput la ora 10. 23 - fara nicio explicatie. Poate asa este la Bucuresti- ce ma bucur ca sunt din provincie-am timp sa astept. Toti cei invitati aveau etichete, pentru a sti cine sunt ei- noi eram plebea si n-am avut etichete, dar poate mai bine ca ca a fost as ca nu se stie ce ne rezerva viitorul- asa ca de multe ori este bine sa fii anonim. Au intrat si ei in sala : unii foarte grabiti , in mod deosebit doamna de la ministerul muncii…….si atii ( doi la numar) care au venit cu mancarea de acasa- mestecau guma –a caror resturi cred ca le-au lipit de scaun sau de piciorul mesei .
Lucrarile au fost deschise de excelenta sa Dobritoiu care a facut cu noi o incursiune prin Iran. Cuba cu o mica escala pe la Obama- unde lauda relansarea economica a SUA- si apoi o incursiune prin Rusia, tara la care comenteaza pe larg bugetul alocat armatei. Ne vorbeste de transformarea sistemului polar de putere in sistem bipolar , despre ,,focusul concentrat in pacific” etc……parca de asta ne-am adunat la Bucuresti. Ulterior face cateva referiri la sistemul actual de pensii care trebuie reevaluat,. Afirma faptul ca cei ce se fac vinovati de haosul produs , incepand cu luna martie vor fi chemati la audieri, si se angajeaza sa promoveze un memorandum forurilor superioare ale parlamentului (care ?) si afirma ca la ceea ce noi cerem –ei – nu au putere sa de ordin ministerelor( la ce au mai venit ?).
Vorbeste grabita Georgeta Bratu,de la ministerul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice, care este deacord cu repunerea in drepturi a militarilor dar afirma ca ei, ca minister, nu au nici un amestec in problema pensiilor militare (apoi nu a stat prea mult si a plecat) .
Col vasile Costea s-a dovet a fi cel mai destept secretar de stat pentru relatii cu parlamentul si dupa cum usor se putea vedea vorbea cu cuvintele lui Oprea. Ne-a spus ca este foarte incantat ca a venit in fata noastra sa ne asculte ( dar pana acum nu vorbise nimeni dintre noi) si de aceea nu prea eram dumirit de ce venisem- sa-i ascultam noi pe ei sau ei pe noi.
In sfarsit col. Naom a intervenit si prezentat cauza noastra. A fost concret si la subiect. Bravo lui. Nu-si poate explica, pe buna dreptate de ce am sustinut in alegeri U S L ,nici nu-mi explic dar.. de, si cere participantilor, desemnati de ministre sa –si convinga sefii sa emita de fara prea multe asteptari OUG reparatorie al carui text este deja pregatit , dupa afirmatiile lui Vasile Costea, stoparea emiterii deciziilor ambigui care prostesc lumea, incadrarea corecta a militarilor in grupele de munca in baza S. 1019completata cu 1294 si emiterea Legii pensiilor ocupationale in acesta sesiune legislstiva – iunie cel mai tarziu.
Ideea principală a fost nu atât rezolvarea imediată a situaţiei pensiilor militare care prin prisma ultimelor declaraţii ale Avocatului Poporului, Ministrului Duşa şi doamnei ministru Câmpeanu, ca şi ale domnului general Dobriţoiu în ceea ce priveşte unele fapte penale comise în procesul de revizuire a pensiilor,a devenit explozivă, cât obţinerea unui răspuns tranşant în ceea ce priveşte intenţiile actualei conduceri politice şi guvernamentale în ceea ce priveşte rezolvarea acestor aspecte pe care chiar primul ministru Ponta le-a numit încă din 2011, drept „categorică încălcare a legii şi un abuz fără precedent împotriva unei categorii sociale”.
Au intervenit pe rand apoi reprezentanti din diferite filiale care au aratat starea de fapt si au cerut sa se faca reparatiile mult asteptate ,sa dispara legea 263-,,legea hotiei parlamentariste cu rezonanta europeana”,sa se inteleaga ca rabdarea celor cu pensii sfasiate s-a epuizat. Cerinta de baza a fost aceea ca stabilirea pensiilor sa se faca pe baze reale , aspect insusit de col . Costel Luca seful casei de pensii a ministerului apararii cat si de reprezentantii celorlalte case de pensii participanti la intrunire.
Interesant a fost faptul ca dupa fiecare interventie acest Vasile Costea a avut raspunsuri si interventii pentru vorbitor mai putin dupa interventia lui Pricina care desi a vorbit mult nu aspus nimic .Cred ca asta si cand sunt doar scune goale in sala el trebuie sa vorbeasca.
Deşi toţi cei prezenţi au căzut de acord asupra necesităţii rezolvării acestor aspecte care prin concluziile Auditului de la MapN se adeveresc a fi penale, nici unul dintre reprezentanţii ministerelor menţionate nu a putut sau nu a fost mandatat să dea un răspuns tranşant în ceea ce priveşte elaborarea unei ordonanţe de urgenţă. Toţi însă au fost de acord şi au menţionat că există preocupări pentru emiterea unei legi a pensiilor militare în spiritul legilor existente în covârşitoarea majoritate a ţărilor europene democrate. Domnul Costea Vasile, secretar de stat la MapN a menţionat că aşteaptă sprijin din partea sindicaliştilor, cerând ca săptămâna ce vine să fie înaintate propuneri cu rezerviştii care au lucrat în domeniul financiar sau juridic pentru a se alătura membrilor MApN pentru a lucra la noua lege a pensiilor.
Reprezentanţii pensionarilor militari au înaintat un documentar amplu care cuprindea atât aspecte privind necesitatea revenirii la sistemul de pensii ocupaţionale cât şi alte aspecte privind reformele în armată şi readucerea Apărării la nivelul cerinţelor.
În concluzie în urma discuţiilor s-au reţinut următoarele:
1. Realizarea unei comisii comune care va lucra în regim ude urgenţă la un proiect de lege a pensiilor, comisie în care filialele prezente la discuţii îşi vor desemna reprezentanţii. Din comisie vor face parte şi reprezentanţi ai MAI şi SRI, ca şi în comisia Sîrbu;
2. Conform celor spuse de domnul Costea Vasile, Secretar de Stat în MApN, există trei variante de lege în discuţie, varianta finală fiind decisă de Comisia ce va lucra la elaborarea legii;
3. Va fi analizaţă şi varianta legii la care a lucrat Comisia Sîrbu ;
4. Domnul secretar de stat Costea Vasile a mai menţionat că este totuşi pregătită şi o Ordonanţă de Urgenţă sau Hotărâre de Guvern care să fie introdusă până la apariţia legii, în varianta în care decizia politică va fi luată pe această idee;
5. A fost acceptată ideea formării unui calendar al lucrărilor comisiei şi un time-line pentru fiecare fază procesului ;
6. Analizarea în cadrul comisiei a prevederilor HG-S 1019/2010 asupra cărora au fost puncte de vedere diferite atât în ceea ce priveşte aplicabilitatea cât şi dacă a fost folosită sau nu în revizuirea pensiilor ;
7. Conform declaraţiilor domnului colonel Cornel Luca, şeful Casei de pensii a MApN,se vor emite noi decizii de pensie pentru acele pensii asupra cărora auditul s-a pronunţat că au fost au fost calculate eronat sau fraudulos, pentru repararea greşelilor. În baza celor spuse de domnul colonel, Auditul şi-a încheiat activitatea, urmând a se înainta documentul final;
Atât domnul general(r) Dobriţoiu Corneliu, Preşedintele Comisiei pentru Apărare Ordine Publică şi Siguranţă Naţională a Senatului, cât şi ceilalţi reprezentanţi ai ministerelor au menţionat faptul că vor înainta spre informare Senatului, respectiv miniştrilor pe care îi reprezintă datele cuprinse în documentarul primit, cât şi concluziile discuţiilor purtate.
În încheierea discuţiilor domnul Preşedinte Dobriţoiu a ţinut să reitereze faptul că, aşa cum a promis, în ceea ce îl priveşte nu va precupeţi nici un efort pentru realizarea angajamentelor luate în primul rând în nume personal faţă de foştii colegi din armată. Întâlnirea, în afară de informarea reciprocă a avut darul de a arăta guvernanţilor că rezerviştii sunt dispuşi atât la discuţii cât şi la sprijin efectiv atunci când există disponibilitate şi voinţă din partea guvernanţilor.
luni, 11 februarie 2013
LA ACTIUNE CAMARAZI.TIMP NU MAI ESTE !
LA ACTIUNE CAMARAZI.TIMP NU MAI ESTE !
In prima parte a acestui an am avut mai multe intruniri- saptamanale – la care au participat mebrii B O care au fost disponibili si un numar variabil de prieteni ai sindicatului focsanean – de regula aceiasi – carora le multumesc si le sunt recunoscator pentru ca pe ei te poti baza. Sunt convins ca fiecare dintre noi are ceva important de facut si de multe ori uitam ca mai suntem datori si fata de colegii nostri, buni sau rai, sefii sau subordonatii de alta data, astazi egali unul fata de altul.
Unii dintre noi au ajuns astazi cu grade mari in rezerva fara sa se gandeasca ca in partea activa nu le-ar fi meritat nicicum , iar acum doresc sa fie egali cu cei ce au purtat raspunderea unitatilor dar chiar si a lor.
S-au creat, artificial, structuri ale cadrelor militare in rezerva si retragere care se considera unele mai importante decat altele, unele cu personalitate mai mare decat altele unele mai de utilitate decat altele ,unele mai cu personalitate decat altele si iata unde s-a ajuns...... sa nu ne mai putem intelege intre noi fostii militari ,astazi dusmani ca unii au si altii nu.
In razboiul asta nedrept provocat de un sinistru militar – OPREA si o artizana a completarii bugetului prin actiunea mortii LUPU - cei mai multi raniti pe frontul pensiilor au fost parasiti fara a li se acorda macar o carja de sustinere nemaivorbind de un prim ajutor. Ranitii au fost parasiti in ascensiunea lui Oprea. De multe ori imi pun intrebarea CUM POATE PUNE CAPUL PE PERINA ACEASTA CANALIE A SISTEMULUI CARE L-A CREAT SI SUSTINUT ? Cine plateste dezastrul produs ?
Fratilor cand ne trezim?
Oare la conceptia acestei creaturi au avut mama si tata lui vreun rol sau vine din piatra fara apa. Poate ca cei ce i-au trimis scrisori de multumire in urma recalcularii sau revizuirii pensiilor (marite) ,l-au pupat cand nu mancase iute si cand gustul a fost dulce, dar astazi se recunosc cu herpes la gura. Cat il mai poate suporta lumea asta , a noastra , care se considera a fi demna – demna DE CE ?
Am crezut ca-l eliminam prin sustinerea U S L si iata ca astazi iarasi ne intalnim cu panarama asta de general - cumatru cu PONTA - dar fratilor cine se aseamana se aduna.Totusi cu noi cum ramane ? In nesimtirea lui caracteristica a inceput sa-si puna oamenii aserviti in functiile cheie ale armatei . Oare ce urmareste ? totala distrugere( DGIA)
Mai nou a aparut o alta belea - avocatul poporului – o abureala si o gaselnita care nu face altceva decat bulverseaza lumea asta rabdatoare.
,,Demersul Avocatului Poporului de a scoate un raport special, cu privire la consecinţele eliminării pensiilor de serviciu, constituie o abureală programată, care trebuie urgent, spulberată. Raportul este o încercare de a încropi în grabă, ceva care trebuie să fie aruncat pe piaţă, pentru a detensiona cât de cât situaţia pensionarilor militari afectaţi de legea 119/2010 şi nemulţumiţi faţă de promisiunile făcute în campanie, de Primul ministru. Constituie o abureală avocăţească, care transpiră în finalul materialului, unde Concluzia este lamentabilă şi nu transmite nimic, iar Propunerile vin în sprijinul funcţionării legilor, care au produs efecte catastrofale, de la pagube financiare, până la pierderi umane. Atât Concluziile cât şi Propunerile sunt dezamăgitoare şi arată de fapt scopul actualei puteri, de a împinge luarea măsurilor reparatorii pentru pensionarii militari afectaţi de legea 119/2010, cât mai mult, dacă se poate, până la dispariţia păgubiţilor pe cale naturală.’’ Din articolul col.(r) Nour.
Dupa raportul Avocatului Poporului si dupa atitudinea ministrului,am banuiala ca PSD este inamicul nostru in materie de ordonanta de urgenta si lege a pensiilor militare. Banuiesc ca tendinta este de a ne ignora ,desi este un sentiment fals, pentru ca ne studiaza fiecare miscare in directia organizarii de manifestatii. Inotam in ape foarte tulburi ,cred ca trebuie sa tinem oamenii in priza, desi nu-mi vine nicio idee cum as pute sa transpun acest deziderat in practica.
Ne mai intalnim din cand in cand, pe unde apucam ca in Cercurile Militare nu avem acces ( sa beneficiem de un spatiu de functionare) – ca nu suntem de utilitate publica( va fi subiectul unui alt adevar ), si mai discutam cate ceva dar constat cu stupoare ca am devenit irascibili , foarte nerabdatori, nervosi si chiar razbunatori- si nu mai avem posibilitatea de a ne suporta unul pe altul. Totul este datorat sistemului politic si economic ? Nu. Noi am dat voie sistemului politic si economic sa ne aduca in acesta situatie. Ce am facut noi sa prevenim aceasta stare ? Ce am facut noi pentru noi? Ce au facut militarii alesi ca deputati si senatori pentru militari care i-au sustinut si votat. Unde sunt ei acum ? Pe cati i-ati vazut la tribuna parlamentului sa apere interesele si cauza miltarilor rezervisti din randul carora s-au cocotat in varf?
De fiecare data cand am incercat sa ne rezolvam propria situatie prin forta strazii am avut altceva de facut,sau nu am suportat frigul iernii, sau caldura capitalei , asa ca daca nu ne unim ramanem aceeasi dominati de ei si... lor le convine.
Am apelat la un alt mod de a rezolva problema sustinerea U S L cu care s-a incheiat protocol de colaborare. Am schimbat in conducerea Tarii trei litere ( PDL) cu alte trei litere (U S L), iar esenta si bunastarea este aceeasi – tot cu trei litere - VAX.
Am incercat sa-mi explic unele lucruri care se produc in lumea in care traiesc dar care in mintea mea nu-si gasesc solutia. ,, Eu stiu ca sunt prost dar cand ma uit in jur prind curaj’’ spune marele Creanga, si de aceea ma intreb cum naiba se intampla asa ceva?
- In urma unor gaselnite , numai de ei stiute- specialist in finante- si a unor calcule pe care nu mi le pot explica au putut ieşi pensii de subofiţeri muzicanţi, suflători la trompete, mai mari decât ale unor comandanţi de brigăzi, ori generali.
- Maistri militari si subofiteri care de la pensii de 2-3 000 lei au ajuns la fabuloase sume de 8-9.000 lei sau chiar mai mari de atat.
- Au fost recalculate si apoi revizuite pensii, pentru unii militari, care au un cuantum fabulos, de neinchipuit cuantum de pensie pentru care oricare din cei 26.500 pensionari , tot militari si ei , trebuie sa apeleze la :credite bancare , ipoteci, rate, giranti etc. si apoi sa se teama de o eventuala executare silita.
- Oare ce a stat la baza acestor calcule si cum s-au facut ele.
- Toti subofiterii, toti maistrii militari – dar absolut toti dupa recalculari, revizuiri sau ce au mai fost pe acolo- au inregistrat cresteri, unele simbolice , altele mai mici, unele chiar foarte mari . Niciun subofiter sau m.m . nu se regaseste in numarul celor 26.500 de patimiti de aceea rare sunt locurile unde gasesti subofiteri sau maistri militari membri de sindicat.
,,La alţii( dupa afirmatiile B O Filiala scmd SLATINA), care au fost mai „colţoşi” dacă avuseseră vechime completă şi cazul tindea să facă probleme, s-au dat decizii cu revenire sau mărire.La unii, a fost suficient să dea un nume şi numărul de dosar de pensionare şi pensia le-a săltat simţitor. De unde şi cum? După acelaşi principiu ca şi până acum, sau cu ajutorul unei legi date „la secret” HG 1294/2001 completată şi modificată cu HG S-1019/2010. Această hotărâre, deşi de larg consum a fost secretizată pentru a nu avea acces la ea toţi cei interesaţi, ba mai mult unii şefi de personal din MApN susţineau că nu se aplică la toţi, nu este retroactivă, deşi se specifică în mod clar în ea că se aplică şi celor pensionaţi înainte de modificare, cu atât mai mult cu cât nu este vorba de o lege nouă ci de o modificare a legii deci legea în sine este aplicabilă şi celor ieşiţi la pensie înainte de 2010. Spuneam că HG-ul respectiv a fost ascuns şi folosit pentru ridicarea condiţiilor de muncă a celor care „făceau obiectul” dar nu a fost aplicată nici acelora pe toată perioada ci numai cât s-a considerat necesar ca să „mulţumească” omul. Omul a primit mai mult, sau i-a revenit pensia, altceva nu l-a mai interesat”
Iată câteva exemple cu plusuri, minusuri şi staţionări :
Nr.plata Cuantum Cuantum
mandat pe L.164/2001 pe L.263/2010
3655425 3.072 lei 95.952 lei
- 535516004 4.576 lei 53.675 lei
- 56556968 48 lei 4.980 l
- 56561303 5.633 lei 1.037 lei
- 04553171 3.072 lei 12.299 lei
- 52552044 3.072 lei 8.168 lei
- 11551065 3.072 lei 3.072 lei
- 17555417 3.072 lei 3.072 lei
Aceste manevre şi încă altele au fost folosite la calcularea pensiilor, Dobriţoiu le-a sesizat, atâta cât a apucat în scurtul mandat şi a promis că va îndrepta lucrurile. Mulţi s-au bucurat, mulţi s-au îngrijorat că dacă Dobriţoiu aplică legea, pierd bruma de pensie crescută de Oprea din burtă. Cert este că întregul proces de recalculare/revizuire este un fiasco, L-263 trebuie anulată pentru că însuşi procesul de colectare a datelor a fost un fiasco. Există dovezi, declaraţii ale unora din cei care au fost incluşi în acest proces care au recunoscut că în multe cazuri dădeau cifrele pe ghicite, sau după ureche, aşa ca să nu mai piardă timpul să caute, sau fotocopiile nu erau lizibile, sau nu au găsit documente, sau au confundat nume, sau oboseala şi-a spus cuvântul pentru că s-a lucrat ca „la armată” în contratimp, trebuia să se raporteze finalizarea misiunii”(Inchei citatul preluat de la FILIALA SLATINA).
- Daca au fost cinstite aceste calcule si au o baza corecta de ce nu iese,la tabla, pe post (dar nu al pastelui), ci de televiziune publica si sa ne explice Lupu - general cu multe stele -cum sta treaba. Ca vorba aia –nu-mi este frica de o adunatura de lupi condusi de o oaie ci-mi este frica de o turma de oi condusa de un lup. Asa ca..... Este corect si drept ca cel care a iesit la pensie la varsta pensionarii (ex. col la 55 ani sa primeasca pensia ce i se cuvine si corect este ca acel col. care a iesit la pensie la varsta de 49 ani sa primeasca pensia ce i se cuvine ) sa primeasca venituri corect calculate. Pentru cine nu intelege mesajul – ii recomand sa se auto-analizeze si sa vada unde se situeaza ( stiu si sunt convins ca voi primi critici dar ma pot explica).
In umila mea existenta eu imi explic fenomenul pensiilor astfel:
1. S-a luat de la general, ofiter cate o suma (media de lei nu o cunosc dar o presupun) si s-a dat cate 100 sau 200 lei la un numar de subofiteri. In felul acesta s-a creat o nemultumire dar am castigat un numar insemnat de multumiti.
2. Pentru cei care au facut ,,galagie” sau carora li s-a luat cam mult, s-a apelat la o golanie care numai pe malul Dambovitei se poate produce – incadrarea in diferite grupe de munca ( de la normal la special, de la special la deosebit, etc) si numai simplului motiv ca a manuit armamentul din dotare. Ce bine ca eram in N A T O ca daca eram pe vremea lui Stefan aveam : lancii, arcuri , sulite si scuturi--- si nu mai aveam grupe de munca.
3. S-a reusit creearea unei rupturi in randul cadrelor in rezerva, in felul acesta fiind eliminata notiunea de coeziune iar noi mai usor de manipulat.
4. Manifestanti la mitingurile organizate au fost doar ofiteri si pe ici colo cate un subofiter sau maistru militar pentru a da pata de culoare.
Ce avem de facut ? Simplu dar cu demnitate :
Sa nu ne fie frica ,,...cu o moarte toti suntem datori/ dar nu-i totuna leu sa mori/ ori caine-nlantuit” asa ca daca nu ne salvam noi prin noi insine , nimeni nu se gandeste la noi.
Sa ne unim si sa ne adunam in cadrul filialelor, sa fim convinsi ca in actuala situatie fiecare din noi conteaza, si numai impreuna putem deveni o forta iar liderii zonali din C D sa elaboreze planuri de actiune viabile.
Renuntarea la orgolii care se manifesta intre cei multumiti – membri fideli ai ANMCRR si patimiti- inca membri ai SCMD. Suntem prea ,,mari sa mai asteptam” Vor rade nepotii cand vor vedea ce am fost in stare sa fim. Acum suntenm de tot rasul – dar numai al nostru – ei acum cresc. Oare ce le vom spune ? CA AM PIERDUT- si atunci – CE LE VOM CERE ? sa piarda si ei. Vai de tarisoara mea ..Off ...Off...
Organizarea unor intalniri cu cei pe care i-am sustinut in campanie pe baza problematicii concrete, rezultate din protocoalele incheiate anterior, si stadiul solutionarii cererilor noastre.
Planificarea unor manifestatii de amploare in care organizarea si conducerea sa se bazeze pe princiipii militare in felul acesta sa ne amintim de inceputurile carierilor noastre cand stiam ce este formatia si stiam sa spunem la unison SERVIM......astazi...CAUZA ...atunci .....PATRIA.
Cu mult respect fata de militarii in rezerva si cei activi care stiu sa ne respecte si care sunt canvinsi ca ne vor fi maine colegi asa cum am fost si noi cu ei colegi zilele trecute. Suntem numai niste trecatori . Eu ca si tine am obosit asteptand dreptatea.Cred ca linistea in familie este ceea ce mi se cuvine. Din cauza criticilor si felicitarilor cred ca am sa tac. Ferice de cei ce nu traiesc numai din pensie si chiar daca au fost secretari Comitet de Partid la revolutie , ascunsi pe sub scune in diferite comandamente, pierduti in diferite structuri de personal apoi - astazi sunt revolutionari cu o indemnizatie pe care TU o doresti ca pensie. BRAVO NATIUNE!
Imi pare nespus de rau ca am executat si inca mai execut ordine tampite. Personal am crezut in sefi , vedeam in ei niste titani. Il vedeam pe AVERESCU , il cautam pe MOCIULSCHI, il simteam pe ANTONESCU si permanent am fost alaturi si mi-a fost alaturi GUSA. Si totusi...am fost....mai sunt inca .... si cat mai da bunul DUMNEZEU voi fi...MILITAR de buna credinta- tie - doar tie – popor roman.
Daca mai avem vlaga hadeti sa ne unim. Poate cineva ia conducerea militara a structurii din care facem parte - ca asta de ........GARGARA .....o avem perfecta . Oare cei care am iesit la pensie pe Legea 164 realizam cati ani au trecut si cati ani avem? TIMP NU MAI ESTE ! LA ACTIUNE CAMARAZI.
Presedintele FILIALEI 1 FOCSANI
Gl.Bg.(r) Stelian FERARIU
Abonați-vă la:
Postări (Atom)